Menu Menu
Afbeelding mentale fitheid.jpg
Aan de hand van de volgende thema’s: gezonde voeding, mentale fitheid, zingeving en beweging kun je heel goed zelf werken aan je weerstand. Have fun en…….GoFit!

Geen Covid maar GoFit!

Sinds een aantal maanden hebben we te maken met het COVID-19 virus. De impact van het virus is heel erg groot. Het virus laat ons ook voelen hoe belangrijk een goede weerstand en een gezonde leefstijl is. We hebben nooit garanties dat we niet ziek worden maar we kunnen er zelf wel voor zorgen dat onze weerstand zo goed mogelijk is. Dit is zeker niet eenvoudig, want hoe doe je dat? En de verleidingen van ongezond(er) gedrag liggen ook vaak op de loer. Daarom bieden wij een aantal handvatten om je enthousiast te maken en te inspireren om aan de slag te gaan met je gezondheid. In dit artikel vind je allerlei tips om te werken aan je mentale weerstand. De andere thema's zijn: gezonde voeding, zingeving en beweging. Have fun en…….GoFit!

Mentale Fitheid

Als je aan fitheid denkt, denk je al snel aan je lijf. Aan je conditie, je spierkracht en je figuur. Maar vaak wordt de verzorging van je geest (je gedachtes) vergeten, terwijl dat net zo belangrijk is. Als je namelijk niet alleen lekker in je vel, maar ook lekker in je hoofd zit, functioneer je beter, sta je positiever in het leven, heb je minder last van stress en kun je problemen beter de baas. fitheid is de fitheid van je geest. Ook je mentale fitheid trainen en verbeteren vergt oefening en discipline. Oefeningen als het trainen van een positieve blik, het investeren in de mensen om je heen en het nadenken over een persoonlijke missie zijn zinvol voor iedereen. Hier vind je inspiratie voor je mentale fitheid. Echter, als je psychische klachten hebt of als je het idee hebt dit niet alleen te kunnen raden we je aan om professionele hulp te zoeken.

Tips

*Test je mentale fitheid

*Probeer eens een yoga filmpje met bijvoorbeeld Wendy van Dijk

*Mindfulness kun je leren

*“De eerste stap op weg naar ontspanning is je ervan bewust zijn wanneer je eigenlijk gespannen bent. Als je niet weet wanneer je géspannen bent, weet je ook niet hoe ontspanning voelt.” aldus het artikel met tips om hieraan te werken, van filosoof Stine Jensen.

*Goed slapen en wat daarvoor nodig is

*Probeer eens een stiltewandeling

*Tips om direct mee aan de slag te kunnen

*In de GGDappstore zijn voor verschillende onderwerpen interessante apps te vinden.


Benieuwd naar de mogelijkheden in Gorinchem? Hier kun je het sport en beweegaanbod in onze stad terugvinden. Of neem even contact met ons op.